KONCEM listopada 2017., pisao sam o "Zločinačkom poduhvatu u brodskoj Osječkoj ulici", a mjesec dana kasnije, kolumnist SBplus-a Drago Hedl, rasvijetlio je neviđeni pritisak i prijetnje pročelniku Upravnog odjela za graditeljstvo, prostorno uređenje i zaštitu okoliša, Damiru Klaiću, koje je primao zbog toga što je "Brodska gradska uprava spriječila 'zločinački poduhvat'.
Mada hrvatski zakonodavac ne poznaje sintagmu "zločinački poduhvat", nije mu nepoznato "zločinačko udruženje" koje je situirao u članku 328 Kaznenog zakona Republike Hrvatske. U četvrtom stavku tog članka stoji kako: "Zločinačko udruženje čine najmanje tri osobe koje su se udružile sa zajedničkim ciljem počinjenja jednog ili više kaznenih djela, za koja se može izreći kazna zatvora u trajanju duljem od tri godine...".
U visoko korumpiranim zemljama, gdje zakonodavna, izvršna i pravosudna vlast više generiraju nego što sankcioniraju zločin, kriminalci se nazivaju i političarima, sucima, poslovnim ljudima, investitorima... Prema svim relevantnim ocjenama uljuđenog dijela svijeta, Hrvatska je jedna od raskošnijih oaza iz tog miljea.
Pokušaj velikog trgovanja malim utjecajem
Kako izgleda jedan od trivijalnijih mehanizama zaštite tog i takvog društvenog ambijenta bilo je vidljivo u konsilijerevskim istupima brodskih gradskih vijećnika, Slavice Lemaić i Bore Grubišića. To dvoje brodskih političkih (ne)uglednika, u ponedjeljak 18. prosinca, na sjednici brodskog gradskog vijeća, konfabulacijama i čistim lažima, napali su brodskog gradonačelnika Mirka Dusparu - jer navodno "opstruira investitora Rimc d.o.o. i zapošljavanje". Objektivno, time su skrenuli pozornost s nezakonitosti počinjenih tijekom rekonstrukcije državne ceste - D 423 - u brodskoj Osječkoj ulici i pokušali kriminalizirali upravo one koji krimainal onemogućuju.
Pokušali su skrenuti pozornost sa "zločinačkog udruženja" kojeg su, moguće, činili: takozvani poduzetnik Ivan Rimac, državni tajnik Ministarstva graditeljstva Danijel Meštrić, voditeljica odjela u Ministarstvu graditeljstva Biserka Matoš, voditelj odsjeka u Hrvatskim cestama Nenad Čer i njegov 'podčinjeni' Anton Prohaska, samostalni upravni referent u brodskom Upravnom odjelu za graditeljstvo, prostorno uređenje i zaštitu okoliša Domagoj Korinčić, inženjer gradilišta Mario Botički, nadzorni inženjer Duško Bošnjak, savjetnik hrvatske predsjednice Mate Granić i drugi.
Evo o čemu je riječ
Tijekom 2017. godine, "investitor" Ivan Rimac pristupio je realizaciji kupoprodajnog Predugovora sklopljenog 27. veljače i 10. srpnja 2017. između njegove tvrtke Rimc d.o.o. i trgovačkog lanca Lidl, kojim se obvezao kako će, po principu 'ključ u ruke', na parceli u brodskoj Osječkoj ulici, zk.č. br. 5789/32, na površini od 10.018 m2, u svoje ime i za svoj račun, izgraditi trgovinu prehrambenim proizvodima te rekonstruirati državnu cestu u Osječkoj ulici na način koji odgovara Lidlu, a potom, sa svim dozvolama, objekte predati kupcu do 2. studenog 2017. godine.
Dakle, obvezao se "izgraditi trgovinu" i "rekonstruirati cestu", mada je znao kako cestu u vlasništvu države - ne smije dirati. Kako nema pravo građenja i, posljedično toj činjenici, ne može biti investitor u rekonstrukciji hrvatske ceste. Kako isključivo država, putem svoje tvrtke 'Hrvatske ceste', može voditi postupak izgradnje odnosno rekonstrukcije hrvatskih cesta - jer su one "javno dobro u općoj uporabi... ne mogu se otuđiti iz vlasništva RH niti se na njima mogu stjecati stvarna prava".
Što su Rimac i družina učinili
Prije nego je počeo projektirati "trgovinu" Rimac je od "javno pravnog tijela" Hrvatskih cesta, zatražio tzv. "posebne uvjete" na idejno rješenje buduće trgovine, kako bi izradio valjanu projektnu dokumentaciju potrebnu za ishođenje građevinske dozvole. Nakon što je izradio glavni projekt, od Hrvatskih cesta je zatražio i dobio "Potvrdu glavnog projekta za izgradnju Prodavaonice prehrambenih i neprehrambenih proizvoda Lidl, izgradnju priključka na cestu i rekonstrukciju državne ceste DC 423... ".Mada su znali kako Ivan Rimac ne može biti investitor u rekonstrukciju državne ceste - jer u čl. 82. Zakona o cestama nedvosmisleno stoji: "Državnim cestama upravlja, gradi ih, rekonstruira i održava trgovačko društvo Hrvatske ceste", Nenad Čer i Anton Prohaska 'potvrdili su glavni projekt', a Domagoj Korinčić, svom pretpostavljenom Damiru Klaiću, dao je na potpis invalidnu građevinsku dozvolu.
Tijekom procesa izdavanja uporabne dozvole za trgovinu Lidl, nakon što je Klaić utvrdio kako dokumentacija nije valjana, njegov samostalni referent Korinčić, koji je za dokumentaciju bio odgovoran, samo je slegnuo ramenima i kazao kako je to "tek manja greška".
O kako (ne)velikoj greški je riječ vidljivo je iz 212. članka Kaznenog zakona koji regulira Protupravnu gradnju: "Tko protivno propisima gradi građevinu u području koje je propisom ili odlukom nadležnog tijela proglašeno... područjem od posebnog interesa za državu, kaznit će se kaznom zatvora od šest mjeseci do pet godina".
A zbog čega se Rimac, Čer, Prohaska, Korinčić, Meštrić, Matoš i drugi nisu držali, odnosno ne drže, zakona i propisa, zasad, to znaju samo oni.
Kako 'sanirati' nastali problem
Budući da su, po zakonu, u pitanju dva odvojena objekta, dva različita investitora i dvije građevinske parcele, razrješenju problema treba pristupiti onako kako je to trebalo učiniti na samom početku - zakonito.Jedino mogući investitor, Hrvatske ceste, u brodskoj gradskoj upravi, trebaju zatražiti i ishoditi građevinsku dozvolu za rekonstrukciju ceste, zatim moraju raspisati natječaj za izvođenje radova i nadzor, a nakon angažiranja izvođača sukladno odredbama Zakonu o javnoj nabavi, gradilište treba prijaviti i državnoj inspektorici Inoslavi Šimović.
Po gotovosti ceste, Investitor treba zatražiti uporabnu dozvolu od gradskog Upravnog odjela, kojeg vodi Damir Klaić. Dakako, i samo Ministarstvo može izdati građevinsku, a potom i uporabnu dozvolu za rekonstrukciju "predmetne" ceste. Međutim, tad bi bilo nužno postaviti pitanje: Kako to da je Ministarstvo imalo povjerenje u Klaića tijekom izdavanja građevinske i uporabne dozvole za podvožnjak u Osječkoj ulici, a sad nema povjerenja pri izdavanju građevinske i uporabne dozvole za rekonstrukciju 120 metara ceste u toj ulici.
Kako god, dok je građevinsku i uporabnu dozvolu za trgovinu mogao i trebao zatražiti Rimac, postupak za izdavanje građevinske, a potom i uporabne dozvole za cestu, mogu pokrenuti isključivo Hrvatske ceste i nitko drugi na svijetu. Zbog toga, sve dok Hrvatske ceste ne ishode uporabnu dozvolu za rekonstruirani dio ceste DC 423, Rimac neće imati dokument neophodan mu za ishođenje uporabne dozvole za trgovinu Lidl. Neće imati dokument koji dokazuje kako će trgovina biti 'priključena' na zakonito rekonstruiranu cestu i zakonito prereguliran promet na njoj.
Rekonstrukcija ceste bila je preduvjet
Uzgred da, kojim slučajem, cesta nije rekonstruirana, Rimac je mogao dobiti uporabnu dozvolu za svoju trgovinu. Međutim, da cesta nije rekonstruirana, On uporabnu dozvolu za trgovinu ne bi niti tražio - jer trgovine ne bi bilo. Naime, temeljni Lidlov preduvjet za kupnju buduće trgovine od Rimca bila je rekonstrukcija ceste, kako bi imali lijevog skretača.
Budući da Slavica Lemaić, svojim stavovima izrečenim na sjednici Gradskog vijeća, nije činila nego tek opravdavala kazneno djelo, za nju se ne može kazati kako je član Rimčevog "zločinačkog udruženja". Ona je tek u njegovoj funkciji. Slučajno.
Laprdanje Sočkovićevog potrčka Bore Grubišića, koji je pod skutima HDZ-a ušuljao se u Gradsko vijeće, samo po sebi nije u tehničkoj funkciji zaštite Rimčevog ad hoc udruženja. On tek muti vodu iznad kristalno jasno počinjenog kaznenog djela. Što ga je na to potaknulo znaju samo on i, vjerojatno, Ivan Rimac.
Gadi li se nekome poslovna praksa Ivana Rimca i onih koje on korumpira, ili ne, apsolutno nikakve veze nema s materijalnim činjenicama. A činjenice su neumoljive, neovisno o tome hoće li "institucije sustava" prema Ivanu Rimcu i dr. postupiti kao u slučajevima njegove pljačke pola Slavonije DI i toliko sibinjske Gospodarske zone. Ili neće.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -
ivomarkic20.12.2017. u 21:46
Ljudi, kako imam kuću u Brodskom Varošu, imam li pravo u toj ulici (Zagrebačkoj) izgraditi proširenje za skretanje u lijevo, za moju kuću? Ako može Rimac, mogu li i ja? Ima li neko riješenje moga problema? Zna li netko koju... Prikaži sve dokumentaciju moram pribaviti? Moj susjed, također, želi napraviti i sebi skretanje u lijevo, jer povratkom iz grada nekako nam je ljepše prestrojit se u novonapravljenu traku, da ne smetamo drugima koji idu iza nas... i eto nas kod kuće...
-
1234520.12.2017. u 21:04
...meni nije problem priznat da sam glup i neupućen...pa ću postavit pitanje? Kako i zašto se cesta mogla rekonstuirati bez dozvole? Zašto se nešto što očito nema dozvolu nastavilo graditi nakon zakopane prve lopate? Tko bi trebao i hoće li... Prikaži svei odgovarati što nije zaustavio očito nelegalne radove na Osječkoj ulici? Tko zna neka odgovori, može i administrator. A tko je veći krivac, onaj tko je pustio da se po gradu kopa kako se kom digne ili povlašteni koji mogu kopat kako, kad i gdje hoće...trebalo bi utvrdit sudstvo, a znamo da ni oni nisu ni za kurac...kako radimo i dobro nam je...
- Prikaži sve komentare
-