Slavonski Brod dočekao je i taj dan. Završava ovogodišnja predizborna kampanja. U ponoć nastupa predizborna šutnja.
Naizgled, ovogodišnja kampanja bila je miroljubiva. Možda smo navikli na velike predizborne skupove, janjce, prasiće, ponegdje i volove na ražnju. Neki žaluju i proklinju koronu koja je sve te janjiće, prasiće i bikove ostavila još u životu. Do nekih novih izbora.
Građani najuređenijeg kontinentalnog grada , Slavonskog Broda, nisu slijepi niti gluhi, i vidjeli si i čuli su, tko je pričao lovačke priče.
Ali zato je na društvenim mrežama vođen pravi "rat". Veliki broj "plaćenika i dobrovoljaca" uzeo je učešće u ovome "ratu" i iz svih raspoloživih oružja i oruđa "pucao" po "neprijateljskoj" strani. Čak i na brodskom korzu, kažu, na terasama kafića postavljene su „utvrde" i „zemunice" i znalo se da "neprijateljski" vojnik nije mogao doći u tuđu "utvrdu" ili "zemunicu".
Večeras u ponoć, trebalo bi nastupiti "primirje". A hoće li obje strane poštovati i prihvatiti "primirje" ostaje nam za vidjeti. Sudeći po "ratu" na društvenim mrežama, upravo ovaj dan predviđen za primirje mogao bi biti presudan oko izbora gradonačelnika Slavonskog Broda.
"Ono što je zajedničko svim političkim partijama danas jeste to da sve imaju demagoški karakter i intenciju da utječu na mase. Zbog te intencije, sve one moraju transformirati vlastite principe u jednu veliku fresku gluposti, i naslikati je na taj način na zidu. Tu se ništa ne da promijeniti."
Ovako je govorio Friedrich Nietzsche prije 140 godina. Kada je Nietzsche govorio o stavljanju demagogije i gluposti na zid nije znao da će se pojaviti 'hrvatski političari'… A nije znao niti da će se pojaviti jumbo plakati ili društvene mreže, gdje će kandidati u video klipovima poručivati sve svašta. Ali ova njegova rečenica doslovno i precizno oslikava naše izbore.
Manje je bitno tko je osmislio kreativniji politički slogan, stranka ili marketinške agencije, tko je pisao tekstove i obećanja na video klipovima, od onoga tko to sve plaća.
Kome još nije poznata otrcana fraza ili izreka kako je u ratu i ljubavi sve moguće ili dozvoljeno. Na spomen drugog najstarijeg zanimanja, poslije prostitucije, cinici bi kazali kako je u politici još više moguće ili dozvoljeno, a naročito kada dođe vrijeme izbora.
A postoji i ona druga izreka, da se najviše laže o ljubavi, poslije lova i prije izbora. Ali građani najuređenijeg kontinentalnog grada, Slavonskog Broda, nisu slijepi niti gluhi, i vidjeli si i čuli su, tko je pričao lovačke priče.
Ovo napredno vrijeme, vrijeme sofisticiranijih tehnika marketinga, nekima je dalo mogućnosti da mogu pričati i više nego poslije lova. Ali takvi, su nažalost zaboravili da postoje ljudi koji imaju oči kojima vide, i uši kojima dobro čuju.
Koliko god bio savršen politički marketing, koliko god imao prednost probijanja do glasača preko društvenih mreža, ipak ima i jednu manu, i to veliku. Svi znaju da je to ipak samo marketing. I oni koji prodaju i oni koji kupuju političku robu znaju da je riječ samo o staroj dobroj reklami. A na kraju, svaka roba nađe i svog kupca.
Ne znamo tko je i kada izmislio predizbornu šutnju, negdje tišinu, ali možemo pretpostaviti što je bila namjera. Uvijek postoji određeni dio neopredijeljenih glasača, i oko njih se vodi najveća kampanja. Hoće li putem društvenih mreža, sms poruka, telefonskih poziva, uspjeti „slomiti" i zadobiti nekog novog glasača, znat će oni koji će sutra i na dan izbora imati taj nečasni zadatak.
Tamo gdje su zaraćene vojske skoro izjednačene, odluka o pobjedniku može se odlučiti u foto-finišu. A gdje ne postoje velike podjele, gdje je dominantan jedan kandidat, kao recimo gospodin Vinko Grgić u Novoj Gradiški, birači su se opredijelili već u prvom krugu.
Preostala su još dva dana da "plaćenici" i "dobrovoljci" preko najpopularnijih društvenih mreža Facebook, Twitter, YouTube, pokušaju iznaći još poneki glas. A ove mreže su američke, i naša država nema direktan mehanizam kojim bi mogla ograničiti djelovanje tijekom predizborne šutnje. Vojskama se čini da je to od presudne važnosti. Iako, je pobjednik već poznat, preostaje još samo njegova potvrda u nedjelju.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -